Tuesday, December 21, 2010

Takut ke kena ngorat?

Pernah tak anda berada dalam situasi berikut :

Situasi 1: 
Okeyh.. anda mungkin sedang berjalan-jalan atau bersiar-siar di tepi jalan seorang diri. Dan tiba-tiba ada beberapa motor lalu. Si penunggang motor tersebut berhenti dan berkata;

Tuan motor : Hai! leh kenal? Sape nama?
Si gadis : (terus berjalan tanpa mempedulikannya)
Tuan motor : Nak gi mane tu?

 Tuan motor menghilang dan kemudian datang balik membuat kekacauan dan berkata lagi;

Tuan motor: Hai! Nak ke mana tu?
Si gadis: Pandang dengan jelingan dan terus berjalan

Member tuan motor : Hahaha... tak dapat.. padan muka!

Situasi 2 : 
Anda berjalan kaki di satu lorong. Tiba-tiba ada sebuah kereta lalu dan di dalamnya terdapat lelaki-lelaki kacak. Kereta tersebut berhenti dan orang-orang di dalamnya menyengih-nyengih kepada anda. Anda terus berjalan dengan tidak tenteram dan menyumpah atau kemungkinan anda berjalan dengan bangga kerana ada orang sudi tengok gaya jalan anda.

hai! saya suka awak..


OK. Kisah ini berlaku kepada kawan-kawan saya. Saya nak bercerita tentang lelaki-lelaki yang mengorat tak tentu pasal dan kalu ye pun anda berminat dengan gadis tersebut, silalah tackle dengan sopan ye. Tak gentle langsung cara anda tackle tu ye. Wahai lelaki-lelaki sekalian, anda bukan sahaja telah mengganggu ketenteraman gadis tersebut. Mungkin dia tengah feel bollywood dengan menyanyi lagu hindustan sambil jalan. *aritu ternampak seorang minachi jalan-jalan sambil nyanyi hindustan and letak bunga kat telinga gitu*. Tetapi juga anda telah menambah perasaan takut dan gerun gadis tersebut kepada anda. Lagipun sebagai orang melayu yang sopan, silalah menjaga tatasusila anda. Hehe, saya mencadangkan anda pergi merisik je terus.








Aaaaa...takutnye






p/s: lain kali tackle baik2 ye...wee~~~~



2 comments :

Anonymous said...

hehehe...btul tu

MiszMaryaNe said...

setakat ni tak penah kena ag,
huhu, nmpk sgt cik x laku,
eh, xdela, sbb x penah jln sorang2, hehe
*ayt cover*keh3