Friday, March 4, 2011

Siapa kawan sebenar kita?

Kawan? Apa maksud kawan bagi korang? Rasa terpanggil untuk menulis entri tentang kawan pada hari ini. Bukan sebab gaduh ngan kawan. Jauh sekali ada adegan tarik-menarik rambut. Ari Isnin aritu, lecturer BI bagi tugasan tajuk F.R.I.E.N.D. Hohoho sentimental kan tajuk nie. Sebab pada usia macam nilah kita dapat belajar dan kenal bermacam-macam jenis perangai dan ragam manusia yang bernama KAWAN.

 K.A.W.A.N

Jadi, jari jemari mula menari memainkan peranan menulis introduction about friend. Inilah hasilnya.

What does a friend mean? Who are your true friends? A friend is someone who always by your side whether you are in good or bad times. Moreover, a friend is someone you can depend on and trusted. Friend always loving you, honesty and loyalty in the friendship. They also care and help you when you are in trouble and get hurt. They share your problems with pleasure. Friends also not stab from your back and not jealousy on your success or achievement but they support you from behind. They pray for your happiness and success. You can face the trying times together with friends.

Dulu saya ada seorang kawan. Kami dari form 1 berkawan dan pernah duduk sebelah. Kira rapat jugaklah sebab dari form 1 sampai form 5 kelas yang sama dengan dia. And masuk matrik pun sama-sama dan matrik yang sama tapi kuliah lain-lain. Tapi satu hari saya dapat tawaran maktab. Saya terlupa nak bagitahu dia. Malam terakhir di matrik baru bagi tahu dia. Dan dia kecewa dan sedih sebab saya tak jumpa dia wat kali terakhir kat matrik. Dulu dia salu gak mesej2 tapi sekarang dia dah jarang mesej2. Kami macam dah renggang. Rasa menyesal yang teramat sangat wat camtu dulu. Saya sangat rindukan dia. Kalau dapat undur masa balik, rasa nak je pergi jumpa dia wat kali terakhir sebab kita jarang jumpa kawan yang baik dan selalu mengingatkan kita tentang agama hari-hari. Kawan yang ketawa bersama-sama mudah dicari tetapi untuk sedih bersama susah dicari. Sekarang nie saya sangat2 mengahargai kawan2 yang ada walaupun kadang2 terbuat mereka kecil hati. Hehe maaf ye.

school life





2 comments :

Eqmal said...

kawan,,ya kawan sejati sukar dicari,,

kiwi said...

sekali kwn..kwn smpai bile2 ^^